Blogs

Volg de klantreis bij online verkoop

Zoals bij ieder mens is het gedrag van jouw klant het gevolg van bewuste en onbewuste drijfveren. Het is dan ook een enorme uitdaging om de werkelijke wensen en behoeften te leren begrijpen. Wat het niet makkelijker maakt: de boel is ook nog eens in beweging.

Tijd om het blikveld te verruimen

De optiek is een prachtig vakgebied, met alle ruimte voor ondernemerschap en zelfontplooiing. Dat weet iedereen die deze wereld kent. Maar onbekend maakt onbemind, merken zelfstandige optiekers. Het gebrek aan personeel begint veel ondernemers nu op te breken. In het hele land zijn winkels een dag extra dicht, of komen koopavonden te vervallen. Wat kunnen optiekers doen om deze impasse te doorbreken?

Te veel werk of te veel druk? Of allebei?

Er zit een wereld van verschil in, of je mensen het druk hebben of zich druk maken. Soms is de hoeveelheid werk echt niet weg te krijgen. Of het voelt in ieder geval zo.

Wat ook de reden is dat je mensen overbelast of gestresst raken, je moet daar wel iets mee. We gaan hier kijken naar het wat en hoe.

Wat heeft je als organisatie bezield?

De aanleiding voor dit blog over mijn persoonlijke verbazing is een discussie momenteel veel wordt gevoerd, vooral online. Die gaat over de nadelige effecten van aanbestedingen/tenders. Met name de verspilling die het gevolg is van dat proces. Alle partijen stoppen daar tijd, denkkracht, creativiteit, energie en motivatie in. Terwijl er maar eentje kan winnen. De rest heeft alleen maar middelen verbruikt.

Teamdynamiek bij innovaties

De veranderingen om ons heen worden steeds groter en talrijker. Dat vraagt veel van bedrijven die relevant willen blijven: meer slagvaardigheid en wendbaarheid. Het onderscheidend vermogen van vandaag is een randvoorwaarde voor morgen. Daarom moeten organisaties continu zorgen voor innovatie, vernieuwing.

Vraag jij je ook weleens af waarom het ene bedrijf wel succesvol kan innoveren en het andere absoluut niet? Mijn stelling is dat het succes van een innovatie voor 80% afhangt van de teamdynamiek.

De magische verbinding tussen marketing en sales

Er is een fenomeen dat je in veel organisaties ziet en ook van alle tijden is. De communicatie tussen de afdeling Verkoop en die van Marketing heeft veel weg van een soort doorlopend twistgesprek. Voor het ongeoefende oog zit er ook niet of nauwelijks verschil tussen die twee teams. In deze blogpost gaan we zien dat het om nuances gaat, vooral in de gezamenlijke doelstellingen en in de stijl van communiceren. Nuances die wél vaak zorgen dat een intensieve en soepele samenwerking tussen Verkoop en Marketing een grote uitdaging vormt. We kijken daarom ook meteen naar manieren waarop dat effectiever en dus succesvol kan.

AT Osborne
Hoya
Sweco
Rabobank
KokxDeVoogd
ANWB
Royal Haskoning
Baseclear
Tauw
AWVN
DVTadvies
KPN
Bureau Bouwkunde
Paduit
Eltek
Start People
SNS Bank
Santon
Robeco
Incassade
Capgemini
Centraal beheer
M&I Partners
IBM Security
Ouwehand Bouw
Top