De partners

Profiel Jan Rezelman

Jan Rezelman is de grondlegger van de mysterieuze verbinding. Tussen het keiharde Sales, en de Cultuur met haar zachte kant. Een combinatie waar magie in zit.

Rust, dat is wat hij kan brengen in een organisatie. En hoop, dat de verandering deze keer wel zal lukken. Daar gelooft Jan in, omdat hij het al zo vaak heeft gedaan. En juist door dat vertrouwen lukt het ook.

Als een organisatie vastzit, stelt hij een heldere diagnose. Dat doet hij door ‘oordeelloos’ rond te kijken: niemand heeft het zo gewild en toch is deze situatie ontstaan. Om iets te doorbreken scheidt Jan oorzaken van symptomen. Hij kijkt ook naar het verleden van de organisatie, om de herkomst te vinden. Cultuur volgt wetmatigheden, geen toevalligheden. Jan stopt pas met ontrafelen als hij de situatie echt snapt. En aan jou kan uitleggen.

Zijn oplossingen gaan altijd ‘stap voor stap’. Dat geeft rust. En door de juiste volgorde aan te houden, komt de oplossing voor de volgende stap bijna altijd vanzelf.

De ervaring en fijngevoeligheid van Jan maken de noodzakelijke cultuurveranderingen mogelijk. Die vragen om prikkels, op de juiste manier en het juiste moment. Hij zoekt altijd die ene prikkel, waarna de magie haar werk kan doen.

Nee, Jan lost niet jouw problemen op. Hij helpt je liever om ze zelf op te lossen. Op de lange termijn veel beter, toch?

Wil jij ook weer rust in de organisatie? Een geslaagde transformatie van de cultuur?
Neem dan contact op met Jan via telefoon of e-mail, of gebruik het contactformulier.

Profiel Fius van Laar

Fius van Laar is een vertrouwde partner binnen SalesCultuur.

Het is zijn overtuiging dat iedereen kan leren verkopen, omdat verkopen een verandering in gevoel is. Een kwestie van de knop omzetten. Verkopen hoeft beslist niet iets te zijn om tegenop te zien, maar is leuk, uitdagend en levert je – naast omzet – een behoorlijke dosis zelfkennis op.

Zijn relaties omschrijven hem als: gedreven, perfectionistisch, altijd zoekend naar het beste resultaat, analyticus en doener, motiverend, vleugje humor, confronterend, inspirerend en doelgericht.

Een training moet inspireren en motiveren, vindt Fius. Theorie moet op een heldere manier worden uitgelegd en praktisch toepasbaar zijn. Deelnemers zo motiveren dat ze direct met het geleerde aan de slag willen, daar gaat hij voor. Of het nu gaat om een groep ondernemers, een incompany training met de gehele afdeling Sales of een individuele training. In zijn trainingen maakt hij veel gebruik van praktijkvoorbeelden en zijn eigen ervaringen op het gebied van verkopen over de afgelopen 20 jaar.

Benieuwd wat Fius voor jou kan betekenen?
Neem dan contact op met Fius via telefoon of e-mail, of gebruik het contactformulier.

 

Profiel Ingrid Ruiter

Ingrid Ruiter is sinds begin 2019 aangesloten bij SalesCultuur.


(Ingrid stelt zich voor in dit vlog)

Zij is sinds 10 jaar werkzaam als trainer/coach. De trainingen gaan bij Ingrid over de impact van non-verbale en paraverbale communicatie. Een goede houding, voldoende uitstraling en de juiste intonatie zorgen ervoor dat de klant niet alleen gelooft wat je zegt maar ook vertrouwen heeft in jouw expertise.

Ingrid heeft zich weten te onderscheiden door haar kennis op het gebied van kleurpsychologie. Kennis die zij inzet bij teamtrainingen maar ook bij individuele coaching. Dit specialisme is een unieke toevoeging aan de salestrainingen en -coaching.

Persoonlijke drijfveren van Ingrid zijn intuïtie en verbeelding. Voor haar is vertrouwen op je gevoel een natuurlijke manier van leven.
Ze koppelt een goed ontwikkeld empathisch en analytisch vermogen aan grote luistervaardigheid. Hierdoor heeft zij snel inzicht in iemands sterke kanten en ontwikkelpunten.
Woorden die haar verder typeren zijn: doortastend, energiek, mens- en resultaatgericht.

Kennismaken met het specialisme van Ingrid?
Neem dan contact met haar op via telefoon of e-mail, of gebruik het contactformulier.

Profiel Corry Grevel

Corry Grevel is binnen SalesCultuur gespecialiseerd in het coachen & trainen van sales support afdelingen.


(Maak kennis met Corry in dit vlog)

Een professionele sales support kan enorm veel opleveren. Wanneer zij weten hoe salesprincipes toegepast moeten worden, kun je echt spreken van een verlengstuk van accountmanagement.

Corry beschikt over een brede ervaring op uitvoerend salesgebied. Als trainer zorgt zij ervoor dat sales support echt onderdeel wordt van een salesteam en zo een deel van het salesproces kan overnemen van accountmanagement. De focus van Corry ligt met name op de samenwerking tussen sales en support. Dit resulteert in nog meer kennis van de klant, echt goede accountplannen, soepel verlopend intern accountmanagement en algemeen klantbesef binnen de hele organisatie.

Ze heeft veel oog voor het talent en de ontwikkelmogelijkheden van supportmedewerkers. Met veel enthousiasme en vanuit haar persoonlijke overtuiging dat iedereen binnen een organisatie een rol heeft in het salesproces weet Corry vaak puur uitvoerende afdelingen zoals sales support te transformeren tot een kartrekker op commercieel gebied.

Geïnspireerd geraakt door het enthousiasme van Corry?
Neem dan contact met haar op via telefoon of e-mail, of gebruik het contactformulier.

Profiel Hugo Bakkenist

Bij SalesCultuur is Hugo Bakkenist onbetwistbaar dé kenner op het gebied van innovatie-processen.

Hij komt van oorsprong uit de Bedrijfskundige Informatica. Inmiddels heeft Hugo jarenlange ervaring in de advieswereld, met name als coach en trainer van teams. Daarbij ligt zijn focus vooral op de richting die trajecten met betrekking tot innovatie volgen, binnen een organisatie. De stip op de horizon, zeg maar.

De mens is voor hem belangrijk. Hij is vooral geïnteresseerd in leiderschap. Maar alles wordt bekeken door zijn innovatie-bril.
Het gaat hem om het opbouwen van kennis en kunde binnen de organisatie. Hugo fungeert graag als enthousiaste aanjager om mensen, teams en organisaties in beweging te krijgen. Een faciliterende rol waarmee de juiste voorwaarden worden gecreëerd om te innoveren!

Hugo heeft een duidelijk idee over wat de wereld hard nodig heeft: nieuw denken en doen. Zowel individueel als op organisatorisch niveau. Dat is de enige manier om relevant te blijven in een snel veranderend landschap!

Wil je weten hoe Hugo naar het innovatie-proces in jouw organisatie kijkt?
Neem dan contact met hem op via telefoon of e-mail, of gebruik het contactformulier.

Profiel Ellen van der Burgt

Ellen van der Burgt is sinds 2021 als één op één-trainer aangesloten bij SalesCultuur.

Het persoonlijke en intermenselijke gedrag. Vooral dáár ligt de focus van Ellen. Bij het werken met haar deelnemers, richt ze zich op persoonlijke en teamontwikkeling. En blijven bedrijfsdoelen altijd in het vizier.

De ene keer serieus, een beetje confronterend en toch ondersteunend. En dan weer met de nodige zelfspot en een dosis humor. Zo haalt Ellen het beste naar boven. In de deelnemers en zichzelf. Het is voor haar belangrijk dat iedereen zich comfortabel voelt in de eigen rol. Er moet sprake zijn van openheid en vertrouwen. Met ruimte om te leren hoe het net weer iets beter kan.

Ellen heeft een open en directe manier van communiceren. Haar improvisaties, geduld tijdens het leerproces van anderen, positivisme en inlevingsvermogen zijn kenmerkend. Voor haar is iedereen gelijk. En ze stimuleert deelnemers altijd om te leren kijken vanuit verschillende invalshoeken.

Spreekt dit je aan?
Neem dan contact op met Ellen via telefoon of e-mail, of gebruik het contactformulier.

Profiel Jasperine van Wakeren

Mensen zich te laten ontwikkelen in sales. Dát is de passie van Jasperine van Wakeren!.

Jasperine heeft veel ervaring in sales. In jaren (ruim 25), maar ook in diversiteit van de branches. Een greep: retail, uitzendbranche, onderwijs, facilitair, dienstverlening, groothandel, beveiliging en bouwsector.

Ze heeft een enorme drive om mensen te helpen, zich te ontwikkelen in sales. In haar eigen woorden: “Het is mijn persoonlijke doelstelling alle kennis en tools aan te reiken die nodig zijn om het maximale uit jezelf te halen. Of uit je salesteam.”

Een goed doordachte, succesvolle verkoopstrategie vindt ze van levensbelang. Sales is immers de motor van ieder bedrijf. Bepalend voor het bestaansrecht. Een strategie is wel maatwerk: het moet passen bij de organisatie.

Jasperine wordt door relaties omschreven als een uitermate gedreven en capabele business partner, waarmee je goed en uitermate prettig zaken kunt doen. Ze beschikt over veel relevante kennis en doorzettingsvermogen. Een heel sterk punt is haar creativiteit in het bedenken van oplossingen die voor beide partijen rendabel zijn. Jasperine gaat geen uitdaging uit de weg en vormt in de samenwerking een echte partner, die nooit te beroerd is om zelf ook de mouwen flink op te stropen. Iemand die boven het maaiveld uitsteekt in doelmatigheid, snelheid en actiebereidheid.

Haar motto? ‘Zonder ACTIE geen resultaten. Het is een kwestie van mindset!’

Nieuwsgierig geworden naar de passie van Jasperine?
Neem dan contact met haar op via telefoon of e-mail, of gebruik het contactformulier.

 

AT Osborne
Hoya
Sweco
Rabobank
KokxDeVoogd
ANWB
Royal Haskoning
Baseclear
AWVN
DVTadvies
KPN
Bureau Bouwkunde
Paduit
Eltek
Start People
SNS Bank
Santon
Robeco
Incassade
Capgemini
Centraal beheer
M&I Partners
IBM Security
Ouwehand Bouw
Top