Het winnen van Tenders is essentieel voor een gezonde bedrijfsvoering. Het zijn de grote projecten, die stabiliteit in business geven. Het schrijven en winnen van Tenders is voor veel organisaties een bijkomstigheid, wat naast het normale werk komt. Dat betekent dat de focus er niet op zit, en dat er niet altijd ervaring en expertise is om Tenders voorspelbaar te winnen.
Tenders vragen een grote investering van tijd, energie en geld. En na het verliezen doet het ook een aanslag op motivatie, zelfvertrouwen en commitment. Essentiele factoren, nodig voor een volgende Tender.
In deze situaties kunnen organisaties extra ondersteuning inschakelen, in de vorm van de ervaring en expertise van SalesCultuur: een onafhankelijke scherpe blik van buiten.
Herken je een van de volgende situaties?
Diagnose huidige situatie, waarbij er naar de volgende onderwerpen wordt gekeken:
Vorm:
Optie:
interviews met klanten of partners, subcontractors.
De diagnose kent aanvullend een Plan van Aanpak, met de volgende onderdelen:
De diagnose en het Plan van Aanpak worden als volgt opgeleverd:
Doorlooptijd:
2 maanden
SalesCultuur heeft veel ervaring met de begeleiding van tientallen strategische Tenders. Uit beoordelingen van de klant zien we dat er structureel een hogere EMVI-score wordt behaald.
Ook interviews en presentaties worden hoog gescoord door klanten, vaak zelfs met de maximum score.
Vanuit deze ervaring heeft SalesCultuur een model waaraan een organisatie moet voldoen om structureel kansrijk te zijn bij Tenders. Dit model wordt ingezet bij een diagnose.
SalesCultuur heeft veel ervaring met tenders vanuit de overheid. Met name Drinkwaterbedrijven, Waterschappen, Omgevingsdiensten, Gemeenten, Provincies.
SalesCultuur is onafhankelijk, kan bij een diagnose scherp kijken, zonder de voorzichtigheid die in een organisatie aanwezig kan zijn.
SalesCultuur richt zich op commerciële organisaties, waar Tenders een belangrijke rol spelen in een gezonde business en duurzame en winstgevende groei.
Royal HaskoningDHV, Sweco, TAUW, Santon, AT Osborne, KokxDeVoogd, Capgemini, KPN, Panduit, Eltek
“Binnen onze organisatie was er een misvatting ontstaan waarom we de laatste Tenders verloren, waarbij iedereen een eigen idee en mening had. Door een gedegen analyse blijkt het aan een ontwikkeling in de markt te liggen, namelijk dat de softe factoren steeds belangrijker worden bij Dijkontwerpen. Die ontwikkeling zagen we niet scherp en daar verloren we de Tenders uiteindelijk op. Dit hebben we dit jaar structureel weten te keren.”
Schrijf u nu in en ontvang effectieve salestechnieken, -tips en -feiten!