Onze diagnose voor MKB


Wat kan onze diagnose voor jou als ondernemer betekenen?

We nemen je kort mee in het verhaal van Marco. Een vakman, gepassioneerd ondernemer en eigenaar van een ingenieursbureau. Marco weet heel goed waar hij heen wil met z’n bedrijf, maar kreeg die visie niet uitgelegd aan zijn collega’s. Daardoor lukte het steeds niet om door te groeien.

Het proces van onze diagnose was intensief. Eigenlijk wordt de volledige organisatie doorgelicht. Iedereen die betrokken is in de operatie, wordt erin meegenomen. De enige weg om tot de juiste inzichten te komen. Bovendien zorgt het voor draagvlak, wat vooral later van groot belang is bij de implementatie.

Hoe ziet zo’n diagnose eruit?

De echte diagnose begint met onderzoek. Eerst kijken we wat er al beschikbaar is. Er is eigenlijk altijd meer informatie dan je zou verwachten. Veel grote bedrijven doen tweejaarlijks een medewerkers-tevredenheidsonderzoek. Soms zijn er trajecten met klanten geweest. Meestal zijn er initiatieven gestart die zijn vastgelopen. En dan heb je nog interessante zaken als archieven, jaarplannen, notulen van managementmeetings, financiële stukken, uurtarieven, bezettingsgraden.

We willen zoveel mogelijk erbij pakken, vanuit alle mogelijke invalshoeken. Dat is de beste manier om patronen te ontdekken. We vragen écht alles, zonder enige schroom! En we gaan ook niet uitleggen waarom we het vragen.

Wat heeft het Marco opgeleverd?

  • De oorzaken zijn helder in beeld
  • Een plan van aanpak
  • Draagvlak bij z’n mensen

En nu?

Alles begint met vrijblijvend contact. Ja, ik drink graag eens koffie met Fius:







     
     
     


    Liever eerst meer weten?

    In ‘Ons verhaal van de diagnose’ krijg je uitgebreid antwoord op veel van je vragen.
    Je kunt het hier lezen.
    Luisteren kan ook: