De magische verbinding

We komen al jaren over de vloer bij uiteenlopende commerciële organisaties. Grote en kleinere. In allerlei branches. En er is iets opmerkelijks aan de hand: veel organisaties kennen hun eigen verhaal niet. SalesCultuur kan het helder in beeld brengen. Hun complete verhaal! Ben je benieuwd naar jouw verhaal?
 
 

Maar laten we onszelf eerst eens introduceren, ter kennismaking. We zullen het kort houden, beloofd.

De grondlegger van de magische verbinding tussen Cultuur en Sales, met blijvend resultaat. Dat zijn wij, van SalesCultuur.

Magisch en dus ongrijpbaar? Nee, want we pakken de salesresultaten van commerciële organisaties aan. Hoe concreet wil je het hebben?

We geven al jaren trainingen. En dat is ons altijd goed afgegaan. We helpen salesteams naar een hoger niveau. Maar toch kregen we ooit het gevoel dat het effect in sommige situaties beperkt was. Wat heb je aan salesvaardigheden als er intern allerlei drempels zijn, die succes in de weg zitten? Diepgeworteld in de hele organisatie en nauwelijks te beïnvloeden door de salesafdeling alleen.

Alles veranderde toen we de magische verbinding ontdekten. Het inzicht dat salesprestaties vooral worden bepaald door de cultuur in de organisatie. We leggen dus iets magisch bloot. En daarna gaan we keihard aan de slag. Dat begint met de diagnose. Als we die presenteren, geven we de organisatie dus haar eigen verhaal. Bijna altijd komen daarbij interne factoren naar boven die blijvende groei belemmeren. Dus zijn er rigoreuze en structurele veranderingen nodig. Een cultuurtransformatie!

Dat inzicht betekende de ‘geboorte’ van SalesCultuur.
 

SalesCultuur-oprichter Jan Rezelman over de ontdekking

 
Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een gewaardeerde partner van mooie organisaties. Samen hebben we vele succesvolle trajecten doorlopen. Onder meer met een aantal van de grotere bureaus uit de ingenieursbranche. En wie kan beter iets over SalesCultuur zeggen dan onze klanten zelf?
 
 
 

KLANTEN AAN HET WOORD

 
 

Enkele aanbevelingen via LinkedIn:

“Zo scherp, zo raak, maakt Jan Rezelman van SalesCultuur contact met ons team. Hij doorgrondt onze organisatie, wat we doen en wie we zijn of juist niet. Gesprekken, analyses, gedachtespinsels, wilde ideeen, alles wordt ingezet, maar bovenal betrekt hij echt mensen. Jan vraagt door, altijd. Zoveel vragen, telkens weer. Geen detail, geen gevoel blijft onberoerd. Doel blijft scherp voor ogen, het verbeteren van de salescultuur binnen onze groep.”
George Peters, Director Rivers and Coasts bij Royal HaskoningDHV
 

Lees ook eens ‘Zonder jou had ik het niet volgehouden’

 
“Ik geloof in blijvende veranderingen die van binnenuit komen bij mensen. Daardoor kwam ik terecht bij SalesCultuur, waar het accent ligt op de mensen, op de cultuur en op teamwork.
Mijn club bestaat uit slimme mensen die niet snel iets aannemen. Ze zijn in staat geweest heel snel verbinding op te bouwen met alle deelnemers en vertrouwen uit te stralen. Daarnaast brengt SalesCultuur energie en plezier. Hun stijl past bij ons. Ze laten ons reflecteren, ze confronteren en kunnen vanuit hun autoriteit onderwerpen snel naar een helder einde brengen. Dat geeft een heldere focus in ons team.
De strategie van ons bedrijf is dat we van een organisatie met professionals naar een professionele organisatie moeten gaan. Daar draagt het programma van SalesCultuur enorm aan bij. Dat zien we aan zaken als gedegen accountplannen, het bouwen van een betrouwbare SalesFunnel en een professionele discipline op commercieel gebied.”

Aad van Duijvenvoorde, tegenwoordig Afdelingshoofd Watertechnologie bij Sweco

SalesCulture’s first analysis was a unique experience essential for a kick start our commercial acceleration program “Transforming our Future”.
Rob Schonk, Director Advisory Group Water Industry & International bij Royal HaskoningDHV
 
 

En zomaar een paar quotes uit diverse contactmomenten:

“Jij bent de enige in mijn omgeving die mij andere vragen stelt, anders laat denken.”

“Mooie kennismaking en inzichten. Cijfer 8.”

“Dank voor de prettige en leerzame samenwerking. Je haalt ons goed uit de ‘tunnel’!”
 
 
 

DIAGNOSE EN TRANSFORMATIE

De cultuur in jouw organisatie lijkt ongrijpbaar. Maar er is een uitstekend, beproefd instrument om jullie (sales)cultuur heel helder in beeld te brengen. Daarmee wordt de basis gelegd voor een goede diagnose. En dat is weer het startpunt voor een geslaagde verandering.
 


Klik de play-button voor het SalesVlog ‘een helder beeld’

 
Het verhaal van de diagnose
“Onze kennis is van Champions League-niveau maar we groeien al vijf jaar niet meer, sinds we zijn gefuseerd. Alles wat ik normaal altijd doe in mijn functie heb ik geprobeerd, ik weet het niet meer.”

“De organisatie is aan alle kanten vastgelopen. We hebben al van alles geprobeerd en durven niet meer te groeien. Hoe komen we hieruit?”

“Het bedrijf heb ik overgenomen van m’n vader. Hij was de oprichter en heeft enorm zijn stempel gedrukt op de cultuur. Nu ben ik waanzinnig druk met van alles. Dat zou ik heel graag anders willen, maar ik heb echt géén idee hoe!”

“Een diagnose, dat klinkt als de zoveelste analyse in een papieren rapport.”

Dat is een begrijpelijke gedachte, maar een goede diagnose levert je zoveel meer op. Een kristalhelder antwoord op jouw vraagstuk.
 

Verder lezen in Het verhaal van de diagnose?
We kunnen het als whitepaper naar je sturen. Laat dan onderaan je mailadres achter.

 
 
Transformatie: probleem aanpakken wordt een fijn traject
De term valt vaak: transformatie. Het lijkt wel een modewoord. En eigenlijk is het een vaag begrip, maar met SalesCultuur krijgt het handen en voeten. Er is een probleem in jouw commerciële organisatie en dat gaan we oplossen. Simpel.

Vaak horen we: “Maar ik zie er best tegenop, dat hele traject.” Dat is nergens voor nodig. Jullie transformatie met SalesCultuur moet juist iets zijn waar je naar uitkijkt.

Ooit introduceerden we bij een salesteam de ‘tien wijze lessen bij offertes’. Iedereen kreeg ze. Gewoon op papier, bij elkaar op één A4-tje.
We komen nog regelmatig bij het bedrijf over de vloer, en een jaar of twee later vroegen we: “Doen jullie daar nou nog iets mee?” Wat bleek: dat blaadje wordt iedere keer weer uit de bureaula getoverd.

Dat vinden we nou mooi. Een typisch onderdeel van een geslaagde transformatie. Vaak hoor je ook dezelfde dingen: “Hoe hebben we dat vroeger in vredesnaam gedaan? Eigenlijk deden we maar wat!”

Over tien lessen gesproken. Het is een aantal dat we vaker gebruiken: tien. Je kunt er net genoeg in kwijt en toch blijft het overzichtelijk.
Zoals de tien factoren die houvast geven bij een SalesCultuur-transformatie. En zorgen dat deze plezierig én succesvol wordt.
 

Verder lezen in Transformatie: probleem aanpakken wordt een fijn traject?
We kunnen het als whitepaper naar je sturen. Laat dan onderaan je mailadres achter.

 
 
 

WHITEPAPERS

We hebben twee fijne whitepapers voor je, over cultuurdiagnose en -transformatie. Helemaal vrijblijvend uiteraard. Er wordt beschreven hoe zulke trajecten kunnen helpen bij de groei van jouw organisatie. Laat daarvoor je mailadres achter en we sturen het zo snel mogelijk op:


    Heb je alleen interesse in één van beide whitepapers? Hieronder kun je aangeven welke: