HOYA is een internationale beursgenoteerde organisatie. In Nederland zijn ze marktleider voor het leveren van brillenglazen aan onafhankelijke winkels.
De markt is zeer competitief, mede door de druk van de ketens die vooral op lage prijzen richten en marktaandeel kopen. Het onafhankelijke segment zal zich moeten onderscheiden door o.a. grote klantgerichtheid.
HOYA zoekt extra onderscheidend vermogen richting klanten. Het leveren van hoge kwaliteit glazen is niet voldoende. SalesCultuur is exclusief partner om samen met HOYA de zelfstandige winkels scherper te maken op gebied van klantgerichtheid en onderscheidend vermogen.
SalesCultuur heeft de afgelopen jaren het salesteam van HOYA getraind. Nu wordt de volgende stap gezet door ook de klanten van HOYA te gaan trainen.
De belangrijkste doelen waarmee dit traject HOYA gaat ondersteunen zijn:
Voor diverse groepen klanten is een traject gestart:
Voor de aanpak is gebruik gemaakt van een uniek traject:
Voor deze trajecten wordt gebruik gemaakt van de HOYA Faculty in Budapest, een inspirerende locatie.
Fius van Laar en Jan Rezelman – ervaren trainers – hebben in de training gebruik gemaakt van hun ervaring met retail en fundamentele salesprincipes.
Extra aandacht is besteed aan: